söndag 26 december 2010

JULBERÄTTELSER


Nu när julstress och julmat äntligen satt sig och julfriden lägrar sig kan det vara läge för att tänka på lite julberättelser. För många år sedan skrev jag ett litet julspel om den fjärde vise mannen, han som inte hann fram i tid och därför fortfarande irrar kring på vår jord och letar efter Jesusbarnet. För några dagar den hittade jag en rysk ortodox historia på nätet, som handlade om den vise mannen Artaban. Liksom huvudpersonen i mitt julspel kom han inte fram i tid utan fick fortsätta sitt letande. Jag fick då idén att kombinera historien om Artaban med episoder ur mitt gamla julspel till ett litet berättarprogram, som jag originellt nog kalla Den fjärde vise mannen.
Ska bli spännande och se ifall jag någon gång får några beställningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar