fredag 15 mars 2013

ETT TACK TILL HASSE



När jag gick i realskolan och gymnasiet hade jag en kompis, som hette Hasse. Vi hade mycket trevligt ihop. Bland annat samlade vi fjärillar och andra insekter, något som var Hasses stora intresse.
Men framför allt hjälpte mig Hasse, som gick ett år över mig i skolan, med mina studier.
Hasse var betydligt mer begåvad jag, och hans hjälp hade stor betydelse för mig. Jag hade nog inte klarat av skolan så bra utan honom. Efter gymnasiet förlorade vi kontakt med varandra och sågs inte på många år. Inte förrän här om veckan när jag berättade i Trelleborg, då han dök upp för att lyssna på mig. Till min stora glädje kom han även till vårt berättarkafé i Landskrona. Det kändes roligt att få bjuda tillbaka för all den hjälp jag fått. Tack Hasse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar